Таємниці пригоди - Буліга С.М. - 2 клас

Тема: Таємниці природи
Мета: Розширити уявлення учнів про таємниці природи. Працювати над розвитком комунікативної компетенції. Формувати навики читання віршованих і прозових творів. Викликати захоплення силою та образністю слова. Вдосконалювати навички виразного читання, вміння зіставляти.
Розвивати творчу уяву, спостережливість, критичне мислення, пізнавальну активність, уявлення про чуттєво – образні зв’язки між світом природи, художнім словом і здоров’ям.
Виховувати любов до природи, чуття прекрасного та безпечної поведінки в довкіллі.

Матеріали та обладнання: підручник ”Літературне читання” (автор В. Науменко), ”Розвиток  зв’язного мовлення” (І.В. Цепова), аудіо запис передзвону дзвіночків, хрусту снігу, заметілі; картина ” Зимовий день” Ендрю Макара ; матеріали для досліду: сніг, кришталева ваза, срібна ложечка; паперові сніжинки, паперові ‘’світлофори безпеки’’; картки для роботи в групах, в парах; музичний супровід до руханок ‘’Перший сніг”, “Сніжок”; кольорові олівці, набір друкованих слів.  

І . Організаційний момент
-         У цей зимовий день до нас завітали гості. Привітайтеся!
1.     Емоційне налаштування.
-         Коли йшли до школи вітерець – пустунець доторкався до ваших вушок і шепотів:  ”Успіхів тобі у розкритті таємниць!” Пустунчик – вітерець залетів у клас і розкидав слова. Зберіть їх і утворимо ланцюжок довіри.
2.     Словникова  руханка  (вибігати до дошки із словами і утворювати…)
3.     Технологія ”Асоціативний  кущ до слова таємниця

4.     Технологія Сенкан
Таємниця.
Дивовижна, чарівна.
Чарує, цікавить, дивує.
Очікування чогось незвичайного.
Природа.
ІІ.  Актуалізація знань учнів.
5.     Проблемне запитання
-         У вас є таємниця ? Обніміться з товаришем, якому ви б довірили свою таємницю.
-         Бінарне запитання до технологія Шкала запитань – руханка
-         У природи є таємниця? (якщо так  - підійдіть до вікна, якщо ні – залишайтеся на місці)
Тема  уроку : Таємниці природи
Девіз: Таємниці природи відкриваємо!
              Навички читання виробляємо!
              Своє здоров’я оберігаємо!
Руханка  під пісню Н.Май ”Перший сніг”

Розчитування
1.     Вправа Швидкочитайлик
/Зачитати слова і поставити до них запитання/
- картка для індивідуальної роботи
За вікном летить сніжок
2.     Вправа ”Спринт” – читають два учні на швидкість слова: назви предметів, ознаки предметів, дії предметів
Дитячі розваги взимку
3.     Дидактична гра Слова - родичі
Карка для парної роботи.
-         Зачитати із таблиці спільнокореневі слова.
4.     Вправа  Словознайко  /картка для парної роботи/
Зачитати ”Зимові” слова:
Настала зима. У повітрі пурхають білі сніжинки. Землю вкрило білим снігом. Діти катаються на ковзанах.       

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Перевірка домашнього завдання.
1.      Технологія Хто це, що це ? (2 команди)
Білий вірш- Володимира Лучука
-         Чому така назва ? (Без рим)
-         Чим цікавий вірш ? (Загадка)
-         Хто хоче загадати і пояснити
І команда                                      ІІ команда
Білий огир-                               Біле борошно -
Біле сито-                                  Біла баба-
Білий дід-                                  Білі кожухи-
-         Які таємниці природи дізналися?  /Ознаки зими змальовано білим кольором/
                                                      Використано Лепбук Зима
-         А, що дізналися  із оповідання Василя Сухомлинського Як змінюється колір снігу
-         Від чого залежить колір  снігу? Вибіркове читання;
Запитати:
-         Яку таємницю природи відкрили ?
-         Покажіть, який ви зробили ‘’Кольоровий портрет’’ снігу./Діти показують/

IV.Робота над темою уроку
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
а) 1. Вірш Оксани Сенатович  Веселий сніг’’
Завдання : Що говорить вам заголовок?
2.     Читає вчитель
Завдання:Знайти слова з протилежним значенням.
3.     Творча хвилинка
-         Учні називають і утворюють слова з протилежним значенням:
дорослих – малих ,  сміх – сльози,  веселих – сумних, 
весело – сумно,  вереда – слухняний.
4.     Мовчазне читання вірша
Завдання :Яку таємницю природи вірш нам відкриває? /Сніг має настрій, музичність, звуки/
5.Читання  вірша дітьми в голос.
Завдання:  Передати голосом темп летючого снігу, настрій.
-         Фізхвилинка для очей, та на дихання ‘Cніжинка
-         Діти , сніг – це багато сніжинок. Візьміть сніжинки, простягніть руку вперед. Зосередили погляд на сніжинку. Закрили очі, відкрили і зосередили погляд на зеленому кольорі.., червоному.., жовтому (3рази).
-         Вдихнули повітря через ніс і видихнули сильно на сніжинку.

б) 1. Технологія Крісло автора – картина  ”Зимовий день”.

2. Робота в группах – картки для групової  роботи.
1 група: Сучасний англійський художник Ендрю Макара.  
2 група : Як художник намалював небо, сонце, сніг, гори, дерева, діти?
3 група : Зображення на передньому плані картини.
4 група : Діалог Запроси товариша на прогулянку по телефону.
5 група : ‘Загадки до картини‘’.
6 група :  Настрій картини. Настрій дітей зображених на картині.

3. Технологія Оклична
-         Щоб не був сумний потрібно завжди пам’ятати Світлофор безпеки”.
4.Руханка-  задача від  Світлофора  безпеки”.
-         Поспіщаєте на секцію, запізнюєтеся. Підете через річку, яка покрита льодом чи обійдете?
5.     Технологія : Друзі світлофора попереджають
-         1 учень- таблиця Правила безпеки на льоду
-         2 учень-   лепбук Зима.”Правила безпеки при грі у сніжки
-         Фізхвилинка – руханка: У володарки Зими
                                               Трішечки замерзли ми.
                                               Грудень каже : Пострибай!
    Січень просить : ”Присідай!”
                               Лютий місяць нагадав:
                                              “Час нам братися до справ!”

-         в) Оповідання Василя Сухомлинського Як дзвенять сніжинки
1. Технологія ”Передбачення’’
-  Що вам говорить назва?
- Навіщо В. Сухомлинський написав це оповідання ?

 2.  Технологія  Дивознайки
-     2 учні розповідають про кришталь та срібло.

 Кришталь – це різновид скла.                Срібло – це дорогоцінний метал,
Це – дуже прозоре скло, якому               білого кольору,                                    властива гра барв і мелодійний              що  використовується                             дзенькіт.                                                     для виготовлення ювелірних виробів
                                                                    і монет.

3. Технологія  Практична, дослідна
- Послухайте , як звучить звичайне скло, а тепер кришталь, коли до нього доторкається срібна ложечка.

4.     Технологія  Дослідження тексту
-         Читання вчителем.
Завдання : Що здивувало?
-         Який час добре описав письменник ?
5.     Технологія  Інтонаційні етюди
-         Читання учнями пошепки.
Завдання : Із чим порівнює письменник дзвін сніжинок?
-         Читання вголос -  2 абзац.
Завдання: Який малюнок намалюєте до цієї частини твору?
6.     Технологія  Музичний портрет оповідання.
-     Вчитель на дошці, а учні на картках
7.     Технологія  Що я чую, що я бачу?”.
-         Які таємниці природи відкрили,читаючи оповідання?/- порівняння зі снігом, який у лоточку на уроці/
8.     Технологія Реклама
-         Реклама книг Масару Ємото , японського вченого  і цілителя, про воду –  сніг, сніжинки.
-          
V.Закріплення вивченого матеріалу. Творче застосування знань.
1. Діаграма  Венна

   
- Порівняємо три твори , які ми опрацювали на уроці:

-         Що спільного?
-         Які таємниці природи відкрили вам ці твори?
2. Технологія Емограма – шкала настрою праці над твором.

Щастя
Захват
Радість
Веселість, бадьорість
Спокій

Занепокоєння
Тривога
Розчарування
Горе

Щастя                                             Сніг                           Діти

                                                                     
     3. Технологія Прислів' я
-         Прочитайте прислів' я, яке із них на вашу думку, виражає головну  думку творів? Проаналізуйте.
-         Природа -  наша мати , треба її шанувати.
-         Що більше пізнаєш, то більше знаєш.

VI.  Підсумок уроку
    Технологія  Дебрифінг
-         Якби зустріли В. Сухомлинського на зимовій прогулянці, про щоб запитали?
-         Про які таємниці природи розповіли б педагогу – письменнику?
-         Вправа Доповни речення
                                                  .Сніжинки дзвенять….
                                                  .Сніг – це ….
                                                  .Вода – це ….
                                                  .Життя – це ….
                                         .Живи, твори, читай та таємниці природи…..
VII. Домашнє завдання
-         Оберіть одне із запропонованих завдань:
1.     Поміркуйте, як по іншому можна назвати оповідання Як дзвенять сніжинки. Намалюйте усно малюнок до оповідання.
2.     Виразно читати оповідання . Підготувати інтерв’ю до автора.
3.     Напишіть лист В.О.Сухомлинському.

Методична декада вчителів початкової школи

Методична декада вчителів початкової школи  НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.Т.Г.Шевченка - гімназія&qu...