Інтегрований урок (1клас)
(навчання грамоти, природознавство, трудове навчання)
Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Робота з дитячою
книгою.
В.О.Сухомлинський «Рибка і жаба».
Риби.
Істотні ознаки риб.
Виготовлення рибки у техніці «орігамі»
Мета: формувати в учнів предметні компетенції
у взаємозв’язку з трьох преметів:
удосконалювати
техніку читання, працювати над розвитком зв’язного мовлення,розвивати уяву,
фантазію, пам'ять, уміння аналізувати і порівнювати; розширювати і поглиблювати знання про навколишній світ,
взаємозв’язок у природі,розвивати уміння спостерігати,робити висновки, ознайомити
з поняттям «Риби та їх істотні ознаки» ;
виховувати любов до природи, бажання берегти і милуватися її красою та
користуватись неоціненним даром
Обладнання:
картки для роботи на уроці, ілюстрації жителів водойм, підтримка
ІКТ: загадки про риб, відео « Найкрасивіші риби», фрагменти мультфільмів «Про
рибака і золоту рибку», «В пошуках Немо», презентація «Риби», папір кольоровий,
ножиці, олівці.
№ п/п
|
Хід уроку
|
Коментар дії учнів та використання наочності
|
Методичні вказівки вчителеві (самоаналіз)
|
І
|
Організація класу
|
||
1
2
|
Вправа – енергізатор
«Привітаймося»
-В нашім класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви!
Посміхнися, той, хто зліва!
Посміхнися, той, хто справа!
Ти не бійся, той, хто зліва!
Ти не бійся, той, хто справа!
В нашім класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви!
-Доброго ранку, школярики!
-Доброго ранку, Валентино
Іванівно!
Коментар Синоптика:
Алгоритм відповіді: пора року,
місяць, день тижня. число, стан неба, температура повітря, вітер, опади
|
Учні
говорять слова, вітають один одного усмішкою
Відповідає той , хто бажає
|
Звертаю увагу на настрій учнів.
Можу привітатись окремо з учнем, у якого поганий настрій, назвати його по
імені,сказати позитивний комплімент або побажання. Дітям
дуже подобається вітатись, звертаю-
чись до мене.Так
відчуваєм всі атмосферу добро-
ти і поваги
Учні кожного дня підводять
підсумки на основі власних
спостережень за погодою. Це відбувається під час проведення першого уроку
|
3
|
Хвилька фантазії
«Запитання до природи»
|
Складають запитання до
побаченого вранці:
що не зрозуміло, що хотіли б
дізна-
тися. Можливо
свій коментар до
побаченого
|
Використаний ме- тод
спостережен- ня, на основі чого
учні навчаються
аналізувати, порів-
нювати, робити
висновки та фор-
мувати свою дум-
ку
|
ІІ
1
|
Підготовчі вправи до роботи над
текстом
(додаток №1 «Запрошую на урок»)
Розчитайтесь проспівуючи:
Во- во –во- во –во- во- во-во
Ри- ри- ри- ри- ри- ри- ри- ри
Да- да- да- да- да- да- да- да
Ба- ба- ба- ба- ба- ба- ба- ба
Жа- жа- жа- жа- жа- жа- жа-жа
а)Складіть слова із цих складів.
б)Визначте зайвий предмет
|
Проспівують рядки складів.
Мелодія нот першої октави.
Складають слова:
вода, риба, жаба,
баба та інш. Визначають
предмети живої і
неживої природи.
|
Слідкую за дихан-
ням. Учні
класифікують пре-
дмети, навчаються
пояснювати їх від-
мінності
|
2
|
Вправа «Чисто говори»:
а)Закінчи думку,добав слово.
б)Дай відповідь на запитання:
-Які тварини зустрілись у чисто
мовці?
в)Склади речення із доданих
слів.
Чистомовка
Да- да- да- да- тут кругом(
вода)
Ти- ти- ти- ти- треба нам (рости)
Рась- рась- рась- тут пливе (карась)
Аба- аба- аба- скаче зелена (жаба)
-
|
Підбирають риму
Із доданих слів складають речення
( Карась і жаба
ростуть у воді)
|
Звертаю увагу на чистоту
вимови.
Прошу прочитати з сумом, з
радістю,з
здивуванням, що допомагає вироб-
ляти інтонацію.
|
3
4
|
Вправа «Говори швидко»:
Скоромовка
Рак у річечку пірнув,
Раптом рибку ущипнув.
Раче, раче – небораче,
Ти щипнув, а рибка плаче.
Дай відповідь на запитання:
-Як поступив рак із рибкою?
Розчитайся по словах:
Плавав, потоваришував, приплив,
випли-гнув,дихнути, поворухнути, сохне, зрадів,
каже; посиджу, погріюся,
принесу,виліз-
ла, побачила, пострибала,
взяла, понес-
ла, врятувала.
|
Читають пошепки,
напівголосно, голосно.
Читають слова за картками. Пояснюють лексич-
не значення слів,
ставлять запитання
до них, визначають
граматичне значен-
ня слів ( слова дії
предметів)
|
Працюю над артикуляцією-зву –
ків [р],[ч ]
та швидкістю вимови
Щоб підготувати учнів до
сприйняття
нового тексту, слова-дієслова
виписані з нього
у два стовпчика:
перший- дії кара-
сика, другий- жаби
|
5
|
Загадки для «Кмітливих»
-Розум до ладу приведуть
загадки.
-Хто зайвий серед цих тварин?
(жабка). Чому?
-Звідки ці тварини? (з води)
|
Демонструю ілюстрації до відгадок (риби: карась, окунь, щука;
жаба).
Визначають зай-
вий предмет, пояс-
нюють свій вибір.
|
Використовую ІКТ - відео
презентація з метою активізації
уваги учнів «Відгадай загад-
ки»
|
ІІІ
1
2
3
|
Робота над текстом
В.Сухомлинського
«Рибка і жаба»
Читання тексту вчителем.
Завдання: продумати заголовок
до тексту.
Вибери правильну відповідь.
Назви ознаки цього жанру.
-Текст «Рибка і жаба»- це
А) оповідання;
Б) вірш;
В) казка
Руханка із словами:
Не дрімають карасі,
Знають добре геть усі.
Стерегтись потрібно злюки:
Хижої, страшної щуки.
|
Слухають текст. Називають
заголовок до текс-
ту і захищають свою думку.
Дають характерис-
тику жанрам
|
Розвиток зв’язного мовлення
розпочинається з
Складання корот-
ких речень-суджень з словами – «я так думаю,
тому що…», «я знаю про…», «я хочу так
назвати, тому що…». Важливо вислуха-
ти думку
і позитивно її сприйняти,тому
що не кожен учень, отримавши
критичне зауваження, насмі-
литься ще раз відповідати
|
4
5
6
ІУ
1
2
3
У
1
2
3
УІ
УІІ
|
Читання учнями тексту з
анаграмами
(додаток №2)
а) Відео про карасика і жабку
б)Діаграма Венна «Риба- жаба»;
в)«Золотистий карасик -це золота рибка?
Оголошується «Секрет уроку»:
Чи живе золота рибка у водах?
Вивчення нового матеріалу
«Риби. Істотні ознаки риб»
Вступне слово вчителя:
-Я пропоную вам переглянути
презента-
цію «Риби» і пошукати відповідь
на запитання «Секрету уроку» та виявити нові знання.
Бесіда по побаченому:
-Що нового дізналися?
-Чи знайшли відповідь на запитання
«Секрету уроку»?
Робота у парах (додаток №3)
Завдання:
Зєднайте правильно назви частин тіла
риби на малюнку.
Рубрика «Це цікаво!»
Відео «Самі кращі риби на
планеті».
Фрагмент мультфільма «В пошуках
Немо»
Завдання:
Яка рибка є героєм мультфільма?
Фрагмент мультфільма «Про
рибака і зо-
лоту рибку»
Коротка бесіда:
-Чому рибка була чарівна?
-А ви хочете мати таку
рибку?
Виготовлення «золотої» рибки в
техніці
«Орігамі»
Рефлексія «Поговори з своєю
рибкою»:
-Щ о розповіли б ви своїй
«золотій рибці»
про те, як ви провели час на
уроці?
-Як працювали? Чого навчилися?
-Які побажання просили б ви її виконати?
|
Учні читають текст різний за
розміром
( весь текст, зачин, основна частина, кінцівка).
Після перегляду відео, діти
порів-
нюють тварин.
Висловлюють дум-
ку, включаючи фантазію.
Виявляють нові зна-
ння. Це будова тіла
риб. Відповідь на запитання
«секрету
уроку» не знайшли
Працюють у парі з
метою допомоги один одному.
Відшукують інформацію про
золоту рибку і розкривають «секрет» уроку
Впізнають рибку і називають її
(рибка –клоун).
Виявилось дітям за-
мало фрагменту,
Вони були цим обурені, бо поступили
запитан-
ня «Чому так мало?»
Учні поступово за
інструкцією вчителя
виконують роботу.
Називають самі яскраві, цікаві
види робіт.
|
Застосовую дифе-
ренційований підхід, враховуючи
навички читання
учнів. Побачивши розмір тексту
по своїх силах, читають з охо-
тою.Тексти з ана-грамами
зацікав-
люють всіх учнів
Технологія Діагра-
ма Венна навчає
спостерігати, порі-
внювати, чітко виз-
начати спільне та
відмінне.
Використання еле-
ментів проблем-
ного навчання заставляє учнів
зацікавитись новою темою.
Перед переглядом
презентації,потріб-но дати
настанови для того, щоб учні
мали уявлення про те, з якою
метою
вони це дивляться,
що нового для себе дізнаються.
Робота в парах навчає будувати
діалог, дружно спілкуватися,уміти чути один одного.
Відео коментує учитель,
наголо-шуючи на назви
риб та їх особи-
вості. Різнобарвне,
яскраве тіло риб
затамовує подих,
викликає здивування, позитивно
впливає
на емоційний стан
учнів .
Короткі фрагменти
мультфільмів ко-
мусь включають, а
комусь оживляють увагу,
напружують
пам'ять і мислення
учнів.
Робота не складна.
Всі учні мали на кінець уроку
свою
«золоту» рибку.
Рефлексія дає
можливість визна-
чити ставлення школярів до почу-
того , побаченого
та саме головне, як вони оцінюють
себе на уроці.
Така інформація надихає вчителя
на творчість.
Запрошую на такий урок!
Бажаю всім успіхів!
|