Оксана Лущевська "Пташка" - Коротюк О.І. - 3 клас


Тема. Оксана Лущевська «Пташка».  Складання з паперу «Журавлик».
Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом О.Лущевської, її
поезіями; формувати вміння виразно читати вірші, розвивати зв’язне
мовлення, збагачувати лексичний запас дітей, виховувати любов до
Батьківщини, формувати патріотичні почуття школярів;
ознайомити учнів із мистецтвом складання фігурок з паперу,
народними традиціями, удосконалити навички роботи в техніці орігамі,
розвивати спостережливість, увагу, творчі здібності школярів;
виховувати працьовитість, охайність.

Обладнання: картки, кросворд, ноутбук, телевізор, схеми, готовий виріб «Журавлик», папір, ІКТ-підтримка, відео «Журавлик». Складання із паперу в техніці орігамі», Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3-4 класах. 

                                                         Хід уроку  
І. Вступна частина.
1.Організаційний момент.
    Усміхніться, любі діти,
Пролунав уже дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у третім наші класі
Учні – просто молодці.

2. Артикуляційна вправа.
Пригадаймо друзі вмить
Як пшениченька шумить: ш-ш-ш!
Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!
В морі синьому -  вітрила: ш-ш-ш!
Подзижчимо комариком: дз-дз-дз!
Пошумимо вітерцем: ф-ф-ф!
Подирчимо тракторцем: дир.-дир-дир!
  
3. Гра «Поети»

         Емо-емо-емо – в Україні ми   … (живемо)
         Ай-ай-ай – дуже любим ми свій …(край)
         Но-но-но – сонце заглядає у … (вікно)
         На-на-на –незабаром …(весна)
         Ет-ет-ет -  …завітав до нас …(поет) 



-         Діти, а хто ж такий поет?

ІІ. Основна частина.
1     Повідомлення теми та завдань уроку.
Отож, вам, мабуть, цікаво хто з поетів завітав до нас у гості. Ви можете дізнатися його імя, якщо видалите зайві літери.
ОпКрСеАгНвАцЛфУщЩьЕхВяСюЬиКоАм

2     Відомості про життєвий та творчий шлях поетеси О.Лущевської.
1-й учень: Оксана Лущевська – дитяча письменниця, перекладач. Народилася 17 лютого 1982 року в місті Тальне Черкаської області. Закінчила філологічний факультет Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. З 2010 по 2012 року навчалася в Сполучених штатах Америки. Вивчала дитячу літературу та дитячі студії. З 2016 року здобула ступінь доктора наук в галузі освіти в Університеті Джорджі(США).
2-й учень: Оксана Лущевська – співзасновницяблогу про сучасну дитячу літературу «Казкарка». Вона лауреат і переможець літературних конкурсів «Золотий лелека», «Смолоскип», «Гранослов».  Нині проживає в місті Шарлот, що в Сполучених Штатах Америки.

       Підготовка до сприймання твору.
а) Вправа «Прогнозування»
Про що йтиметься у вірші, який ми будемо читати? Дізнаєтеся, коли виконаєте завдання.
Завдання для І групи:
Відновити слова: танкамо(мотанка),
виванкаши(вишиванка),
никчас(часник),
лібх(хліб),
акм(мак).
Я можна назвати все це одним словом
Завдання для ІІ групи: розгадати кросворд.
1





2



3






4






5







6




1.     Він захищає дівчину від недоброго ока та нечистої сили, в нього вплітають 12 квіток.(Вінок)
2.     Він на вишитому рушнику та найвища ознака гостинності, усьому голова.(Хліб)
3.     Птах-охоронець людської оселі, приносить дітей.(Лелека)
4.     Ним зустрічають гостей, молоді стають на нього під час обряду одруження.(Рушник)
5.     Символ щастя, «подарунок» від коня.(Підкова)
6.     Державний символ.(Герб)
Б)  Отож, мова йтиме про оберіг. Усі названі вами слова є оберегами українського народу. Як ви розумієте слово «оберіг»?(амулет, талісман, чарівний предмет, який призначений захищати свого власника). Від чого може захищати оберіг?
    Вже чотири роки на Сході України іде неоголошена війна, тривають бойові дії. На захист кордонів нашої держави стали хлопці та дівчата, досвідчені воїни і зовсім юні жителі країни. Їх підтримують та до помають усі небайдужі люди – дорослі –волонтери, діти – надсилаючи листи, малюнки, вироби-поробки, виготовлені власноруч, які стають оберегами. Допомагають вижити у важкі хвилини, відчути затишок рідної домівки, тепло дорогих та близьких людей. Саме про це вірш О.Лущевської «Пташка».
4.     Читання вірша вчителем.
Який настрій викликав у вас вірш?
5.     Словникова робота.
 
Прочитайте іменники;  дієслова.
Які слова вам незрозумілі?
6.     Самостійне читання способом «Слухняний пальчик»
7.     Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.
Бесіда за змістом прочитаного:
- Від чийого імені ведеться розповідь?
- Для кого дівчинка сплела пташку? Навіщо?
- Про що вона думала , коли працювала? Зачитайте.
- Про що буде нагадувати братові пташка? Знайдіть у вірші і зачитайте.
- Чим цікавий вірш? Як такий вірш називається?
- Яка основна думка вірша?
8.     Читання у парах.
9.     Робота з ілюстрацією.
Яку частину тексту ілюструє малюнок?
Які фарби переважають? Чому?
Що треба змінити в ілюстрації, щоб вона відповідала змісту першої строфи?
10. Фізхвилинка.
11.  Бесіда. Оберегів у світі є багато. Один із них – птах. Їх шанують і оберігають в народі. І не лише в Україні.  Ось таких жайворонків випікають із тіста для закликання весни,

а такі із соломи – для захисту оселі.
 
У Японії улюблений вид мистецтва – орігамі – складання із паперу. Сьогодні ми з вами спробуємо побути японцями і виготовити фігурку журавлика.
Для цього візьміть аркуш паперу та разом зі мною працюйте.
12. Складання «Журавлика» за схемою, відео та прикладом вчителя.
ІІІ. Підсумки уроку.
1.     Рефлексія.
Який твір читали?
Хто його автор?
Чого навчає вірш?
В якій техніці виготовляли модель журавлика?
2.     Домашнє завдання.
Прочитати вірші О.Лущевської. За бажанням проілюструвати твір. Виготовити Пташку, на крилах написати побажання воїнам АТО.

Методична декада вчителів початкової школи

Методична декада вчителів початкової школи  НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім.Т.Г.Шевченка - гімназія&qu...